ارسال رایگان با خرید بالای 400 هزار تومان

فواید شربت ایمیونس برای کودکان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
فواید شربت ایمیونس برای کودکان

فواید شربت ایمیونس برای کودکان

چه اتفاقی می‌افتد اگر ویتامین‌ها و مواد معدنی به طور کامل در بدن کودک تامین نشوند و کمبود مواد مغذی وجود داشته باشد؟ کودکان در سن رشد هستند و برای اینکه به وزن و قد ایده‌آل دست یابند، لازم است تغذیه سالمی داشته باشند. تغذیه ناسالم و غیر کافی موجب می‌شود تا کودک نه تنها قد و وزن مطلوب خود را نداشته باشد بلکه از لحاظ سلامتی نیز دچار مشکل شود. همان‌طور که حتما می‌دانید تعداد کودکان بد غذا کم نیست.

چه راه حلی در این موارد می‌توان پیشنهاد داد؟ مصرف مولتی ویتامین‌ها و شربت‌های تقویت کننده سیستم ایمنی برای حل مشکل بدغذایی یا تغذیه نامطلوب بسیار کارساز است. تاکنون نام شربت ایمیونیس ویتابیوتیکس را شنیده‌اید؟ این مطلب را به معرفی فواید شربت ایمیونس برای کودکان اختصاص داده‌ایم. با مجله سلامت دهدارو همراه باشید.

شربت ایمیونیس برای چیست ؟

کلمه immunace به معنای ایمنی است و شربت ایمیونیس به طور اختصاصی برای تقویت سیستم ایمنی بدن فرموله شده است. سیستم ایمنی به مجموعه‌ای از سلول‌ها و ارگان‌های بدن گفته می‌شود که در برابر عوامل آسیب‌زا مثل ویروس‌ها و باکتری‌ها از بدن محافظت می‌کنند. مصرف این شربت احتمال بروز بسیاری از عفونت‌ها و بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی را کاهش خواهد داد.

وقتی سیستم ایمنی قوی باشد، توان مبارزه با عوامل بیماری‌زا را دارد و به این ترتیب از سلامتی محافظت به عمل خواهد آمد. به جز تغذیه عوامل دیگری همچون خواب کافی، دور ماندن از استرس و ورزش کردن نیز در ارتقاء سیستم ایمنی بدن نقش دارند. اما فواید شربت ایمیونس بیش از اینهایی است که ذکر شد!!

فواید شربت ایمیونس برای کودکان

ویتامین‌های شربت ایمیونس

با توجه به اهداف تولید شربت ایمیونس، در این داروی تقویت سیستم ایمنی، ویتامین‌های ضروری برای عملکرد صحیح سیستم دفاعی بدن دیده می‌شود. این ویتامین‌ها شامل ویتامین‌های گروه B و ویتامین D است که در ادامه با خواص آن‌ها برای بدن آشنا می‌شویم:

ویتامین ب۱:

ویتامین B1 که با نام تیامین هم شناخته می‌شود، برای تنظیم سوخت و ساز سلول‌ها، فعالیت سلول‌های عصبی و تغذیه بهتر سلول‌های بدن ضروری است. وجود این ویتامین در عملکرد صحیح همه‌ی بافت و اندام‌های بدن تاثیرگذار است.

ویتامین ب۳:

یکی از ویتامین‌های مؤثر در رشد بهتر سیستم عصبی و بهبود گردش خون مغزی، ویتامین B3 است. این ویتامین برای افزایش رشد موها، بهبود سریع‌تر زخم‌ها، هضم غذا و ساخت کلسترول خوب در بدن ضروری است.

ویتامین ب۵:

این ویتامین در تبدیل چربی به انرژی نقش دارد. همچنین ویتامین B5 یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از آسیب سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد بدن و استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند. این اثر برای حفاظت از پوست و مو و عملکرد سیستم ایمنی بسیار حیاتی و مهم است.

ویتامین ب۶:

ویتامین B6 در بلوغ و تولید گلبول‌های سفید و قرمز خون شرکت دارد. وجود مقدار کافی این ویتامین برای گردش خون کافی و صحیح و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. همچنین ویتامین B6 یکی از اصلی‌ترین ریزمغذی‌ها برای نمو مغز کودکان محسوب می‌شود.

ویتامین ب۷:

بسیاری از ما بیوتین یا ویتامین B7 را به عنوان یک ریزمغذی مهم برای کاهش ریزش مو و تقویت ناخن‌ها می‌شناسیم. علاوه بر این، بیوتین برای تولید پروتئین‌های حیاتی و مواد مغذی مورد نیاز سلول‌های بدن نیز نقش اساسی دارد.

ویتامین ب۱۲:

کوبالامین یا ویتامین B12 نیز مانند B6 در تولید و به بلوغ رسیدن گلبول‌های قرمز خون نقش دارد. کمبود این دو ویتامین در بدن باعث نقص در گردش خون شده و خونرسانی به سلول‌های بدن را دچار مشکل می‌کند. این موضوع روی رشد تمامی بافت‌ها و اندام‌ها در کودکان اثر دارد. کمبود ویتامین B12 عامل اصلی کم خونی مگالوبلاستیک است.

ویتامین دی ۳:

ویتامین D3 برای جذب بهتر کلسیم در بدن، رشد طولی استخوان‌ها و افزایش تراکم آن‌ها، عملکرد بهتر قلب و عروق و تقویت سیستم ایمنی مهم است. این ویتامین محلول در چربی باعث رشد طبیعی قد در کودکان و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های عفونی در آن‌ها می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده که ویتامین دی و کرونا باهم ارتباط داشته و مصرف کافی ویتامین دی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس مؤثر باشد.

بتاکاروتن ها:

بتاکاروتن ها در واقع یکی از اصلی‌ترین پیش سازهای ویتامین A محسوب می‌شوند و نقش‌های مهمی در بدن به عهده دارند. این ترکیبات با خاصیت آنتی اکسیدانی خود تولید گلبول‌های سفید را افزایش داده و سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بتاکاروتن ها همچنین از ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن جلوگیری می‌کنند.

املاح معدنی و ترکیبات مؤثر دیگر

بدن برای رشد اندام‌ها، تامین انرژی، تنظیم هورمون‌ها و تقویت سپر دفاعی خود در برابر عوامل بیماری ‌زا، در کنار ویتامین‌ها، به املاح معدنی نیز نیاز دارد. در ادامه خواص مهم‌ترین املاح معدنی برای بدن، که در ترکیبات ایمیونس یافت می‌شود، را شرح داده‌ایم.

زینک:

از آنجا که زینک در فعال شدن بیش از ۱۰۰ آنزیم حیاتی در بدن نقش دارد، یکی از مهم‌ترین ریزمغذی‌ها برای رشد کودکان محسوب می‌شود. از خواص زینک برای بدن می‌توان به رشد بهتر مغز و سیستم عصبی، رشد استخوان‌ها، تنظیم هورمون‌های مهم بدن، تولید برخی پروتئین‌های حیاتی، کاهش حساسیت‌های پوستی و تقویت پوست، مو و ناخن‌ها اشاره کرد.

آهن:

آهن برای اکسیژن رسانی و تغذیه سلول‌های بدن نقش دارد. کمبود این عنصر باعث کم خونی فقر آهن شده و باعث ضعف ایمنی، بی حالی، بی اشتهایی، کاهش انرژی بدن، مشکلات گوارشی و… در کودکان می‌شود.

منیزیم:

منیزیم هم مانند زینک در فعالیت بیش از ۳۰۰ آنزیم در بدن نقش دارد. همچنین بدن این ریزمغذی را برای تنظیم فشار خون، تنظیم انقباض عضلات و رشد بهتر استخوان‌ها نیاز دارد.

ید:

ید مهم‌ترین ماده معدنی برای عملکرد صحیح تیروئید است. هورمون‌های تیروئید در مراحل رشد و نمو کودکان نقش بسیار مهمی دارند. دریافت ید کافی برای رشد طبیعی مغز و عملکرد شناختی در کودکان، جلوگیری از بیماری گواتر و کم کاری تیروئید بسیار ضروری است.

سلنیوم:

عنصر سلنیوم با تحریک آنتی بادی‌ها و افزایش آن‌ها در بدن باعث تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عوامل عفونی در بدن می‌شود. همچنین سلنیوم در بهبود عملکرد تیروئید، کاهش التهاب پوست، افزایش رشد موها نیز نقش دارد.

ال کارنیتین:

ال کارنیتین ترکیبی از دو آمینو اسید ضروری لیزین و متیونین تشکیل می‌شود و برای افزایش انرژی بدن ضروری است. وجود این ماده در ترکیبات شربت ایمیونس باعث بهبود عملکرد مغز، قلب، عضلات و کاهش چربی ذخیره‌ای در بدن می‌شود.

فواید ویتامین D3 برای کودکان

کودکان از ۱ تا ۱۳ سالگی روزانه به ۱۵ میکروگرم (معادل ۶۰۰ IU) ویتامین د۳ نیاز دارند. ویتامین D3 نقش آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای در بدن داشته و با مقابله با رادیکال‌های آزاد به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. در هر ۱۰ میلی‌لیتر از شربت ایمیونس ۲۰۰ IU ویتامین دی وجود دارد که بخش قابل ملاحظه‌ای از نیاز بدن به این ماده مغذی را برطرف می‌کند.

ویتامین دی به جذب بهتر کلسیم در بدن کمک می‌کند. برای اینکه کودک استخوان‌ها و دندان‌های سالمی داشته باشد و در بزرگسالی دچار پوکی استخوان نشود، به تامین ویتامین D به طور جدی باید دقت شود.

فواید شربت ایمیونس برای کودکان

تامین آهن برای کودکان

در شربت ایمیونس مقادیر قابل توجهی از عنصر آهن را به صورت گلوکونات می‌توانید بیابید. آهن به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمز در حد مطلوب تولید شوند و اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها و سلول‌های بدن به طور کامل صورت پذیرد.

کودکانی که کمبود آهن دارند اغلب احساس خستگی و کسلی می‌کنند و با مشکلاتی نظیر ریزش مو، کاهش اشتها و رنگ‌پریدگی مواجه هستند. برای اینکه آهن در بدن به خوبی جذب شود، می‌توانید در کنار آن از ویتامین C استفاده کنید.

ترکیبات شربت ایمیونس

مواد مغذی شربت ایمیونیس به مواردی که عنوان شد، ختم نمی‌شود. در جدول زیر می‌توانید به طور کامل ترکیبات موجود در این شربت را ببینید:

ترکیبات شربت ایمیونس مقدار در هر ۱۰ میلی لیتر (۲ قاشق مرباخوری)
ویتامینD3 ۲۰۰IU
بتا کاروتن ۲۰٪ ۱.۵mg
ویتامینB1 ۳mg
ویتامین B6 ۱.۵mg
ویتامین B12 ۱.۸mcg
ویتامینB3 ۱۵mg
بیوتین ۶۰mcg
ویتامینB5 ۳mg
آهن گلوکونات ۸mg
زینک گلوکونات ۷mg
منگنز ۱mg
مس ۰.۶mg
سلنیوم ۴۰mcg
منیزیم ۲۰mg
ید ۵۰mcg
کروم ۸mcg
کولین بیتارتارت ۱۰mg
ال کارنیتین تارتات ۵mg

شربت ایمیونس برای افزایش قد کودکان و نوجوانان

به عنوان والدین حتماً شنیده‌اید که مهم‌ترین دوران رشد قدی برای دختران ۸ تا ۱۴ سالگی و برای پسران هم ۸ تا ۱۶ سالگی است. البته که رشد قد تا ۱۸ و حتی ۲۰ سالگی هم ادامه دارد؛ اما تحقیقات متعددی نشان داده است که بیشترین میزان رشد طولی استخوان‌ها از اواخر کودکی تا اواخر نوجوانی اتفاق می افتد. از این رو تأمین ریزمغذی‌های ضروری بدن در این سنین اهمیت بسیار زیادی برای رشد قدی کودکان و نوجوانان دارد.

کلسیم و ویتامین دی دو عامل مهم در استخوان بندی و رشد طبیعی قد هستند. ویتامین D3 با افزایش ظرفیت استخوان‌ها برای جذب بیشتر کلسیم باعث افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شود. همچنین زینک و منیزیم نیز برای تحریک استخوان سازی در بدن ضروری هستند. در کنار این عناصر، آهن نیز برای خونرسانی و اکسیژن رسانی به سلول‌های بافت استخوانی لازم است.همه‌ی این ریزمغذی‌ها در ترکیبات شربت ایمیونس ویتابیوتیکس موجود است. از این رو، مصرف این مکمل می‌تواند برای تقویت استخوان بندی و رشد طبیعی قد کودکان و نوجوانان مؤثر باشد.

شربت ایمیونس برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن، داشتن تغذیه سالم برای رفع کمبودهای ضروری بدن است. کمبودهای تغذیه‌ای شایع در کودکان از جمله کمبود آهن، کمبود زینک و کمبود ویتامین‌هایی از جمله ویتامین B12 و B6 نقش اساسی در ضعف ایمنی کودکان دارند. نبود این ریزمغذی‌های مهم بدن کودکان را در معرض انواع بیماری‌های شایع قرار می‌دهد.

شربت ایمیونس همه‌ی ریزمغذی‌های مهم برای تقویت ایمنی را در ترکیبات خود جا داده است. آهن برای افزایش خونرسانی به اندامها، زینک برای  ارتقای عملکرد سیستم ایمنی، ویتامین‌های گروه ب برای تولید بیشتر گلبول های سفید، بتاکاروتن‌ها برای حفاظت از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، سلنیوم برای کاهش التهاب‌ و ویتامین D3 برای بهبود عملکرد گلبول‌های سفید، ضروری هستند و به نابودی سریع عفونت و علائم بیماری ها کمک می‌کنند.

درمان سرماخوردگی کودکان با شربت ایمیونس

کودکانی که با ضعف سیستم ایمنی و کمبودهای تغذیه‌ای مواجه هستند، ممکن است در طول یک سال بارها به بیماری‌های واگیردار شایع مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شوند. از طرفی عفونت‌های ایجاد شده توسط این ویروس‌های واگیردار هم در کودکان به راحتی برطرف نمی‌شوند و ممکن است آسیب‌های دیگری به سلامتی آن‌ها وارد کند. به همین دلیل والدین با شروع فصل سرما به فکر تقویت سیستم ایمنی فرزندان خود برای پیشگیری از سرماخوردگی هستند.

شربت ایمیونس حاوی ترکیبات موثری همچون بتاکاروتن‌ها، ویتامین‌های B12 و B6 است که در تولید گلبول‌های سفید خون نقش دارند. گلبول‌های سفید مهم‌ترین سربازهای دفاعی بدن هستند که در هنگام بیماری بدن به تعداد بیشتری از آنها نیاز دارد. این ریزمغذی‌ها باعث افزایش سربازهای دفاعی بدن می‌شوند.

علاوه بر این، زینک و آهن نیز در مبارزه با عوامل عفونی و ویروس‌ها در بدن نقش مهمی دارند. زینک با افزایش آنزیم‌های مرگبار برای ویروس‌ها و باکتری‌ها، باعث افزایش شدت حملات سیستم ایمنی در برابر این عوامل بیماری زا می‌شود. آهن نیز با خونرسانی و افزایش انرژی گلبول‌های سفید به بهبود عملکرد سیستم دفاعی کمک می‌کند. همه‌ی این فرایندها در کنار هم برای کاهش علائم سرماخوردگی و بهبود سریع آن نقش دارند.

شربت ایمیونس برای کودکان با چه سنی مناسب است؟

برای تقویت ایمنی کودکان بالای ۱ سال می‌توانید از شربت ایمیونس استفاده کنید. همچنین مصرف این شربت برای رشد طبیعی و وزن در کودکان بسیار تاثیرگذار است. اگر فرزندتان بی اشتها و کم انرژی است، این شربت می‌تواند برای افزایش انرژی بدن او بسیار مؤثر باشد.

بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس در کودکان

دستور صحیح مصرف شربت ایمیونیس در کودکان سن ۱ تا ۱۲ سال، صبح و شب ۵ سی سی است. بهتر است مصرف شربت ایمیونیس با چای و لبنیات حدود ۲ ساعت فاصله داشته باشد تا جذب مواد معدنی موجود در آن به حداکتر برسد. بهتر است هنگام مصرف شربت ایمیونیس، معده کودک خالی نباشد.

مقدار مصرف شربت ایمیونس در کودکان

همانطور که اشاره شد، برای اثرگذاری کامل دارو، کافی است روزی دو بار از شربت تقویت سیستم ایمنی ایمیونس به فرزند خود بدهید. برای هر نوبت نصف تا ۱ قاشق مرباخوری از شربت معادل ۲.۵ تا ۵ میلی لیتر از آن کافی است.

اگر کودک شما بیماری دارد یا محصول دارویی یا تقویتی دیگری استفاده می کند، بهتر است قبل از خرید شربت ایمیونس، با پزشک مشورت کنید تا از مشکلاتی مثل تداخل یا زیاده روی در مصرف ویتامین‌ها و املاح پیشگیری شود.

ایمیونس و کرونا

همان‌طور که حتما می‌دانید در حال حاضر هیچ نوع درمان قطعی برای کووید-۱۹ وجود ندارد. اما با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان گامی موثر در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی مثل کرونا بردارید. شربت ایمیونس باعث می‌شود که حتی اگر شما یا فرزندتان به کرونا مبتلا شوید، بدن توانایی بهتری برای مقابله با ویروس داشته باشد و در نتیجه احتمال افزایش علائم بیماری کمتر شود. احتمال بروز سرماخوردگی و آنفولانزا را نیز با این شربت می‌توان کاهش داد.

شربت ایمیونس عوارض دارد ؟

این شربت برای کودکان نه ضرری دارد و نه عارضه‌ای. پس با خیال راحت می‌توانید آن را مورد مصرف قرار دهید. شربت Immunace حاوی ریزمغذی‌های ضروری برای حفظ سلامتی بدن بوده و به رفع بی‌اشتهایی در کودکان و داشتن وزن و قد بهتر کمک می‌کند. در موارد نادر ممکن است بعضی از افراد با خوردن این شربت دچار عوارض گوارشی شوند. عوارض شربت تقویت سیستم ایمنی ایمیونس در این صورت هم اصلا نگران‌کننده نیست.

ترکیبات موجود در شربت ایمیونس مانند همه مولتی ویتامین‌های دیگر ممکن است در بعضی از افراد سبب واکنش‌های آلرژیک شود. اما به طور کلی دقت داشته باشید که شربت ایمیونیس عارضه جانبی خاصی ندارد و اکثر کودکان و بزرگسالان بدون کوچک‌ترین مشکلی آن را مورد استفاده قرار داده و از مزایای آن بهره می‌گیرند.

شربت ایمیونس برای کودکان به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای رشد را تامین می‌کند. به کمک این شربت می‌توانید مشکل بی‌اشتهایی کودک را برطرف کرده و کمک کنید تا وزن و قد بهتری متناسب با سن خود داشته باشد. هر نوع سوالی که در مورد این شربت دارید می‌توانید در بخش کامنت‌ها از ما پرسیده و پاسخ خود را از پزشکان فعال در داروخانه آنلاین دهدارو بگیرید.

 

 

دسته‌بندی سلامت
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت