ارسال رایگان با خرید بالای 400 هزار تومان

محکم شدن ناخن ها و رشد سریعتر ناخن

زمان مطالعه: 5 دقیقه
محکم شدن ناخن ها

محکم شدن ناخن ها

ناخن‌های زیبا، جذابیت‌ شما را دوچندان می‌کنند. خیلی از ما واقعا دوست داریم ناخن‌های محکم و زیبایی داشته باشیم. اما اگر ناخن‌هایمان به‌اندازه‌ی کافی محکم نباشند و به‌خوبی رشد نکنند، باید چه‌کار کنیم؟ ضعیف بودن ناخن، به دلایلی از جمله استفاده‌ی طولانی‌مدت از لاک ناخن، افزایش سن، پُرکاری یا کم کاری تیروئید، پسوریازیس، بیماری‌های ریوی، اگزما، کم‌خونی، عفونت قارچی و … رخ می‌دهد. دلیل شکنندگی و ضعف ناخن هرچه باشد، همیشه باعث ناراحتی‌ است چون به‌راحتی ترک می‌خورد و می‌شکند. خوشبختانه شما می‌توانید سست و شکننده بودن ناخن‌هایتان را در خانه درمان کنید. در ادامه با دهدارو همراه باشید ما چند راهکار طبیعی برای تقویت ناخن به شما معرفی می‌کنیم.

سفت کننده ناخن چیست؟

انتخاب بهترین سفت کننده ناخن به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. برخی از محصولات بهداشتی مراقبتی، برای تقویت و محکم شدن ناخن طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر برای محافظت از آنها در برابر شکستن و ریش ریش شدن ناخن در نظر گرفته می‌شوند. این در حالی است که تعدادی از محصولات نقش مراقبتی داشته و به عنوان زیر ساز لاک مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به دنبال محکم شدن ناخن های خود هستید. بیش از هر چیز دیگر به تقویت ناخن‌های خود بیاندیشید.

تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت

اگر کاشت ناخن  خود را برداشته‌اید، بسیار بجاست که اقداماتی برای تقویت ناخن های خود انجام دهید. برای این کار می‌توانید از یک سفت کننده معتبر ناخن، مکمل های تقویتی، مولتی ویتامین ها و تعدادی از محلول‌های تقویتی استفاده نمایید. این محصولات به تقویت و محافظت از ناخن‌های شما در برابر آسیب بیشتر کمک می‌کنند. علاوه بر این، حفظ سلامت ناخن با اجتناب از مواد شیمیایی خشن، استفاده از محصولات مرطوب کننده و پوشیدن دستکش هنگام فعالیت‌های جانبی، می‌تواند به سلامت ناخن‌های شما کمک کند. در نهایت، با حفظ رژیم غذایی متعادل به سلامت پوست، مو، ناخن و روح و روان خود ارزش دهید.

محلول برای سفت شدن ناخن

اگرچه محکم بودن ناخن ژنتیکی است اما نقش ویتامین‌های بدن را نمی‌توان نادید گرفت. برای تقویت و تامین ویتامین‌های مورد نیاز ناخن، راه‌‌حل‌های متعددی از سوی برندهای آرایشی بهداشتی ارائه شده که بهترین آنها محلول‌های تقویتی هستند. این محلول‌های تقویت کننده، سرشار از مواد مغذی بوده و در تقویت ناخن‌های شکننده و آسیب‌دیده نقش اساسی دارند.  به طور معمول  محلول تقویتی حداقل یکی از مواد اتیل استات ، بوتیل استات ، نیتروسلولوز و رزین فرمالدئید توسیلامید را داراست.

محلول محکم شدن ناخن همچنین می‌تواند حاوی جینسینگ، لیمو، آلوئه ورا، انگور، انار، ویتامین‌های F ،E ،C ،A ،H  و اسیدهای چرب آزاد ‌باشد. با مصرف منظم و مداوم این محصولات می‌توانید به سفت و سالم ماندن ناخن‌هایتان کمک کرده و ناخن‌هایی زیبا و سرحال داشته باشید. بغیر از فواید مذکور این محلول می‌تواند به عنوان پایه‌ای به افزایش عمر مانیکور شما کمک کند.

محکم شدن ناخن ها

کارهایی که باید انجام بدهید

  • غذاهای سرشار از بیوتین مانند غلات سبوسدار، تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی، بادام، گل کلم، عدس، توت‌فرنگی، سویا، شیر و … مصرف کنید. یا اینکه می‌توانید بعد از مشورت با پرشک، از مکمل‌های بیوتین استفاده کنید.
  • غذاهای سرشار از پروتئین بخورید، مانند ماهی، ماکیان، گوشت گوساله، دانه‌ها، مغزها، اسفناج و سایر سبزیجاتی که برگ‌های تیره دارند. همچنین می‌توانید شیک پروتئین بنوشید.
  • ناخن‌هایتان را مرتبا با وازلین ماساژ بدهید تا مرطوب بمانند.
  • به‌طور مرتب ورزش کنید تا جریان خون بهتری در بدن‌تان داشته باشید، درنتیجه ناخن‌هایتان سالم‌تر می‌مانند و سریع‌تر رشد می‌کنند.
  • ناخن‌هایتان را کوتاه نگه دارید تا آب و مواد شیمیایی کمتری از محیط جذب کنند.
  • از لاک‌‌های باکیفیت و برندهای معتبر استفاده کنید.
  • هر روز چند دقیقه ناخن‌ها را در معرض نور خورشید قرار بدهید تا ویتامین D لازم را جذب کنند.
  • آب فراوان بنوشید تا بدن‌تان دچار کم‌آبی نشود.
  • به‌جای اینکه کوتیکول‌ها را ببُرید، آنها را عقب بزنید تا از عفونت پیشگیری کنید.
  • از کرم مخصوص کوتیکول استفاده کنید تا مرطوب بمانند.
  • ناخن‌هایتان را مرتبا سوهان بزنید تا لب‌پَر نشوند.
  • هنگام کار با آب و مواد شیمیایی، از دستکش استفاده کنید.

کارهایی که نباید انجام بدهید

  • از تماس زیاد دست‌ها با آب و مواد شیمیایی اجتناب کنید.
  • از لاک‌هایی که دارای مواد شیمیایی مضری چون استون و فرمالدهید هستند، استفاده نکنید.
  • از ناخن‌های مصنوعی استفاده نکنید چون می‌توانند باعث عفونت‌های قارچی بشوند.
  • از پاک‌کننده‌هایی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید چون ناخن‌هایتان را خشک می‌کنند.
  • ناخن‌هایتان را نجوید یا کناره‌های آنها را نکَنید.
  • ناخن‌ها را نخراشید چون ضعیف‌تر می‌شوند.
  • زیاد از لاک پاک‌کُن استفاده نکنید.

بهترین راه‌ها برای محکم شدن ناخن

 

رساندن آفتاب به ناخن‌ها نور خورشید از منابع اصلی تامین کننده ویتامین دی است. اگر به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، ویتامین دی به اندازه کافی به ناخن‌های شما خواهد رسید. البته این به معنی آفتاب گرفتن بیش از حد نیست، زیرا در این صورت ممکن است عکس این اتفاق رخ بدهد.
داشتن تغذیه مناسب یکی از اصلی‌ترین راه ‌های مراقبت از ناخن‌ داشتن تغذیه مناسب است. داشتن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل که حاوی مواد معدنی و ویتامین‌‎های زیادی باشد، می‎‌تواند به طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامتی از جمله محکم شدن ناخن ها کمک کند.
استفاده از مکمل بیوتین  استفاده از مکمل بیوتین رشد سلول‌های سالم را بهبود می‌بخشد و برای رشد و تقویت ناخن‌ها مفید است. بیوتین یا ویتامین H به ویتامین‌های گروه ب تعلق دارد که رشد ناخن و موها را افزایش می‌دهد و زیر ساخت‌های کراتین و کلاژن را بهبود می‌بخشد. این ویتامین به متابولیسم اسیدهای آمینه‌ سازنده پروتئین کمک می‌کند.
نوشیدن آب به مقدار کافی اگر به فکر محکم شدن ناخن های خود هستید آب زیاد بنوشید. آب مایه حیات و سلامت بدن است. منشا اصلی بسیاری از بیماری‌های پوستی و شکسته شدن ناخن ها به عدم نوشیدن آب کافی مربوط می شود.
قدرت ماساژ دادن ماساژ ناخن راه حل موثر و آسانی  برای داشتن ناخن‌های زیباست. ماساژ، گردش خون را بهبود می‌بخشد و ناخن‌ها را قوی و سالم نگه‌می‌دارد.

محکم شدن ناخن ها

بهترین روش‌های تقویت کننده ناخن ‌در خانه

برای تقویت و محکم شدن ناخن ، نیازی به استفاده از مواد بهداشتی گران قیمت و تخصصی نیست. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های  خانگی و با ساده‌ترین مواد ممکن، ناخن‌های خود را به روش‌های زیر تقویت کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از چربی‌های اشباع شده است که با حفظ رطوبت ناخن باعث جلوگیری از عفونت و رشد قارچ شده و گزینه خوبی برای تقویت رشد سریع ناخن‌ است. برای استفاده  در روش اول روغن نارگیل را کمی گرم کنید، سپس روی ناخن‌ها به مدت ۵ دقیقه،  ۲ الی ۳ بار در روز ماساژ دهید. در روش دوم، روغن نارگیل را با کمی آبلیمو مخلوط کنید و ناخن‌هایتان را برای مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید.

اصلاح شیوه سوهان زدن

سوهان زدن را پیش از اینکه ناخن‌هایتان شروع به شکستن کنند انجام دهید.  برای سوهان زدن، از سوهانی استفاده کنید که بافت نرمی داشته باشد. استفاده از سوهان‌های زبر و خشن باعث شکستن و زشت شدن ظاهر ناخن‌ها می‌شود.

روغن بادام

روغن بادام تلخ و شیرین برای سفت و محکم کردن ناخن‌ها کاربرد دارد. ویتامین E موجود در روغن بادام سبب تقویت و رطوبت رسانی به ناخن‌ها و جلوگیری از شکننده شدن آن‌ها می‌شود.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن‌هایی است که غیر از مصرف خوراکی مصرف درمانی هم دارد و در بسیاری از محصولات آرایشی از آن استفاده می‌شود. روغن زیتون حاوی ویتامین E است و یکی از بهترین داروهای خانگی برای تقویت و رشد سریع ناخن‌ها، درمان شکنندگی و سفت کردن آن‌ها می‌باشد. مواد مغذی موجود در روغن زیتون برای پوست اطراف ناخن بسیار مفید است و باعث نرمی و لطافت پوست اطراف ناخن و تقویت کوتیکول می‌شود.

همچنین پلی‌فنول موجود در روغن زیتون خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد و در تقویت ناخن‌های شکننده و آسیب‌پذیر بسیار موثر است. روغن زیتون دارای خاصیت نرم‌کنندگی بالایی است و بعد از پولیش یا ریمو ناخن می‌توانید از آن استفاده کنید و بر روی ناخن و انگشت‌تان بزنید. روغن زیتون گردش خون را بالا می‌برد و به سرعت ناخن‌های آسیب دیده را ترمیم و کیفیت و بافت آن‌ها را بهتر می‌کند.

روغن‌های گرم تاثیر بهتری بر روی ناخن‌ها دارند. برای این کار می‌توانید مقدار مساوی از روغن جوجوبا، روغن بادام و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و تا حدی که دست‌تان را نسوزاند گرم کنید. سپس با استفاده از تکه‌های پنبه، روغن‌ را به ناخن‌هایتان بمالید و برای ده دقیقه صبر کنید. ناخن‌ها را با روغن ماساژ دهید و بگذارید این تقویت کننده، جذب ناخن‌هایتان شود و آن‌ها را تقویت کند.

روغن ویتامین E

علت اصلی ضعیف و شکننده شدن ناخن‌ها کمبود رطوبت یا خشکی بیش از اندازه ناخن‌ها است. استفاده از روغن ویتامین E یک روش بسیار کارامد برای رشد و تقویت ناخن‌ ها است که هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی می‌توان از آن استفاده کرد. برای استفاده از ویتامین E می‌توانید روغن آن را از کپسول خارج کنید و به آرامی و با حوصله روی ناخن‌ها ماساژ دهید تا جریان خون در ناخن و انگشت افزایش پیدا کند.

این کار را به مدت 5 دقیقه انجام دهید و اجازه دهید روغن به صورت طبیعی روی ناخن‌ها خشک شود. سعی کنید هر شب قبل از رفتن به رختخواب این کار را انجام دهید تا پس از دو هفته شاهد بهبود چشمگیری در میزان رشد، ظاهر و استحکام ناخن‌هایتان باشید.

وازلین

وازلین یکی دیگر از راهکارهای خانگی برای تقویت و افزایش استحکام ناخن‌ها است. پیش از استفاده از وازلین دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید. سپس مقدار کمی از وازلین را بر روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید. اجازه دهید 3 تا 5 دقیقه وازلین روی ناخن‌هایتان بماند، سپس با آب و صابون بشویید. اگر از بوی وازلین خوشتان نمی‌آید می‌توانید کرم‌های مرطوب کننده را جایگزین آن کنید.

کتیرا

کتیرا یکی دیگر از درمان‌های خانگی است که به تقویت و رشد ناخن‌ها کمک می‌کند. برای استفاده از کتیرا می‌توانید مقداری از آن را در آب داغ حل کنید و به صورت لاک روی ناخن‌ها بزنید. محلول آب و کتیرا به سرعت روی ناخن‌ها خشک می‌شود و حتی با شستن هم پاک نمی‌شود. اگر از این تقویت کننده به مدت دو ماه و به صورت یک روز در میان استفاده کنید در پایان نتیجه خوب آن را خواهید دید.

آب پرتقال

خوردن مرکبات مانند پرتقال، توت فرنگی و کیوی نه تنها برای تقویت ناخن‌ ها مناسب است بلکه به حفظ سلامت بدن نیز کمک می‌کند. آب پرتقال دارای ویتامین C و اسیدفولیک است که برای رشد ناخن‌ها ضروری است. ویتامین C موجود در آب پرتقال کلاژن سازی را افزایش می‌دهد و ناخن‌ها را سالم و قوی نگه می‌دارد. برای این منظور آب پرتقال تازه را تهیه کنید و ناخن‌ها را به ‌مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. سپس با آب گرم تمیز بشویید و بعد از خشک کردن، مرطوب‌کننده بزنید. می‌توانید این کار را هر روز انجام دهید تا ناخن‌هایتان تقویت شوند.

سفت شدن ناخن با آبلیمو

تعدادی از افراد هستند که از شکننده بودن، ترک خوردن و ریش ریش شدن نوک ناخن‌ها رنج می‌برند. یکی از بهترین راه‌های طبیعی برای سالم نگهداشتن و رشد ناخن‌ها استفاده از آبلیمو می‌باشد. لیمو ترش حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که باعث تقویت و از بین رفتن لکه‌های روی ناخن و درخشان‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

لیمو ترش همچنین زردی ناخن‌ها را از بین می‌برد و ظاهری طبیعی و روشن و براق به آن‌ها می‌بخشد. شما می توانید لیمو ترش را نصف کنید و آن را به ناخن‌های دست خود بمالید و این ماساژ را تا هنگام تمیز شدن ناخن های خود ادامه دهید. یا می‌توانید آب لیمو را با کمی روغن آرگان ترکیب کنید و ناخن‌هایتان را به مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید.

بغیر از ماسک آبلیمو تازه می‌توانید از ترکیبات دیگر آبلیمو برای درست کردن ماسک‌های متنوع آبلیمو و جوش شیرین، ترکیب  روغن زیتون و آبلیمو و همچنین ماسک آبلیمو، روغن زیتون و آرگان برای سفت‌تر و شفاف‌تر شدن ناخن های خود استفاده کنید.

محکم شدن ناخن ها

سخن پایانی در مورد محکم شدن ناخن

در این مبحث در رابطه با روش‌های محکم شدن ناخن صحبت کردیم.  بهترین سفت کننده ناخن را برشمردیم  و خاطر نشان کردیم که  محلول‌های تقویتی که برای سفت شدن ناخن استفاده می‌شوند دارای چه ترکیباتی هستند. با سفت کننده ناخن و روش خانگی برای محکم شدن ناخن آشنا شدیم و آموختیم که با استفاده از هریک از این روش‌ها بدون هیچ هزینه گزافی می‌توانیم صاحب ناخن‌‎های پر نشاط و محکمی باشیم.

مصرف داروهای تقویتی و ویتامین‌هایی که کراتین مو و ناخن را تقویت می‌کنند راه حل بسیار خوبی برای داشتن ناخن‌های مقاوم هستند. در نهایت شما عزیزان جهت مشاوره و  تهیه هر یک از این محصولات می‌توانید با ما در تماس باشید.

دسته‌بندی زیبایی سلامت
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت